Shares
003 Mocna Marka Osobista - 5 najważniejszych rzeczy w budowaniu Mocnej Marki Osobistej

Na zdjęciu: Michał Zwierz, Jacek Walkiewicz, Sebastian Kotow, Marcin Osman, Kamila Kruk

Wiesz już, że chcesz, wiesz od czego zacząć i… działamy dalej? Jeśli tak, to poznaj 5 kluczowych tematów, które będą się pojawiać na późniejszym etapie ale jak przygotujesz się teraz, to cały proces pójdzie dużo sprawniej i przyjemniej dla Ciebie. 

W procesie budowania Twojej Mocnej Marki te tematy będą się przewijać jeszcze wielokrotnie, więc warto już teraz zrobić pierwszy szkic. Popatrz na to z perspektywy Twojego potencjalnego klienta, który szuka właśnie kogoś takiego jak Ty ale jeszcze nie podjął decyzji z kim nawiązać współpracę. Wyobraź sobie, że ja jestem na etapie wyboru partnera do współpracy, w mojej głowie pojawi się kilka pytań:

  1. Kim Ty w ogóle jesteś?
    Co o Tobie wiem, z jakiego źródła, jakie informacje znajdę o Tobie w internecie? Co mówią o Tobie moi znajomi? Czyli zanim do Ciebie podejdę chcę już coś o Tobie wiedzieć. A jeśli nie szukam w internecie, to co podsłuchałem jak rozmawiałeś z innymi ludźmi, jak brzmisz, jak wyglądasz, jak pachniesz? W kilka chwil mój mózg przyswoi olbrzymią ilość informacji i mówię tutaj nie tylko o tak zwanym „pierwszym wrażeniu”, więc odpowiedz sobie na pytanie, gdybym szukał o Tobie informacji, to… Kim Ty w ogóle jesteś? :D
  2. Jak możesz mi pomóc?
    Jak już wiem kim jesteś, to czy to co robisz może mi rozwiązać jakiś problem albo umilić życie? Czyli, czy moje pole uwagi obejmie Ciebie? Tutaj warto się zastanowić czy i jak komunikujesz to co robisz? Jakie problemy rozwiązujesz? Czy mówisz o tym tak, że załapię łowiąc Cię kątem „ucha” i „oka”? Jeszcze masz tylko odrobinę mojej uwagi. Czy poświęcę Ci trochę więcej?
  3. Czy Cię polubię?
    No i teraz tak. Możesz być pewien, że ktoś Cię nie lubi! Ba, nawet kilka osób :D Są na tym świecie ludzie, którzy uważają, że jesteś do dupy i nie chcą spędzać z Tobą czasu. I wiesz co? To jest OK! Z drugiej strony na naszym Polskim rynku przyda się więcej serdeczności, uśmiechu i skupienia na potrzebach innych ludzi. 95% ludzi prowadząc swoje biznesy myśli O SOBIE, zamiast o swoich klientach. Więc niezależnie od tego jak bardzo jesteś towarzyski – jeśli więcej uwagi poświęcisz „mi”, niż „sobie”, to dużo łatwiej wpadasz do koszyczka „lubię to” ;)
  4. Czy Ci zaufam?
    Jak już wiem kim jesteś i że być może rozwiążesz jakiś mój problem, a nawet uznałem, że jesteś „spoko”, to teraz czy mogę Ci zaufać? Czy robisz to o czym mówisz? Czy jesteś spójny? Czy jesteś szczery i autentyczny w kontakcie ze mną? Każdy dostaje na początku relacji niewielki kapitał zaufania, na tym etapie „inwestuję” w Ciebie odrobinę mojego zaufania. Jeśli wyczuję, że grasz albo manipulujesz – zużywasz ten kapitał, jeśli dasz mi jakąś wartość, dotrzymasz słowa, oddzwonisz, pomożesz mi, to ja powiększę ten kapitał o kolejną transzę. Dając mi wartość powiększasz swój kapitał zaufania, oczekując ode mnie i zawodząc mnie – Twój kapitał maleje (szybciej niż rośnie).
  5. Czy jesteś godzien szacunku?
    To kolejny etap. Teraz ustalamy hierarchię naszej relacji. Czy tego chcemy czy nie, żyjemy w społeczności ułożonej w warstwy, poziomy. Ja jestem na jakimś swoim poziomie, gdzieś byłem i gdzieś idę. Ty jesteś na swoim poziomie. Jeśli jestem doświadczonym przedsiębiorcą, a Ty rozpoczynasz swoją karierę, to mogę potraktować Cię protekcjonalnie. Jeśli masz wyższą pozycję, to chętniej przyjmę pozycję ucznia. W biznesie i relacjach bardzo ważne są „blizny”, czyli jakie błędy popełniłeś, jak one Ciebie zmieniły, jak traktujesz ludzi? Jeśli mam dla Ciebie zlecenie, to chcę wiedzieć, czy już zdobyłeś doświadczenie w boju. W przeciwnym wypadku, dużo ryzykuję. Mogę zainwestować swoje zaufanie i dać Ci „szansę” ale generalnie poprawiasz swoje rokowania na współpracę, kiedy zdobywałeś doświadczenie od prostych, po trudne projekty i udowodniłeś, że wkładasz w to serce, uwagę i czas.

W następnym artykule dowiesz się o najpoważniejszych i najczęstszych błędach na początku drogi do budowania silnego wizerunku. Jaką te artykuły mają dla Ciebie wartość? Co Ciebie interesuje? Jak mogę Ci pomóc? Napisz do mnie tutaj.

Jeśli czujesz, że to co piszę ma dla Ciebie wartość, to podziel się tym artykułem ze swoimi znajomymi, ok?

Shares
Tags:

Kontakt

Masz pytanie lub sugestię? Pisz śmiało!

Wysyłanie

©2017 PERSONAL-BRANDING Michał Zwierz / Grand Brand grand-brand-logo-footer

Share This

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?